Menu

Online Marketing – SEO & Webanalyse | 16 maart 2020

IN VERBAND MET HET CORONAVIRUS IS DEZE KENNISSESSIE TOT NADER UITGESTELD. EEN NIEUWE DATUM VOLGT ZO SNEL ALS DE ONTWIKKELINGEN RONDOM DIT VIRUS HET TOELATEN.

Kennissessie Online Marketing (inclusief evaluatiesessie)

Iedere ondernemer dient zich de vraag te stellen welke online kanalen in de marketing mix opgenomen moeten worden. Maak ik een website, een app, of heb ik voldoende aan een Facebook of LinkedIn pagina zijn dan relevante vragen. Belangrijke vragen zijn dan:

  • hoe kom ik bovenaan/hoger in de zoekmachines?
  • hoe meet ik het verkeer op mijn website?
  • trek ik wel de juiste doelgroep aan?

Tijdens deze interactieve kennissessie komen deze vragen en nog veel meer aan bod aan de hand van twee onderwerpen die nauw aansluiten, elk gedurende circa 1,5 uur met een pauze daartussenin. 

Search Engine Optimization (SEO): 

Hoe kom ik bovenaan in de resultaten van zoekmachines als Google, Bing en Yahoo? In deze onderdeel behandelen we de eisen waar je (mobiele) website aan moet voldoen, zowel technisch als qua inhoud. Vervolgens gaan we op zoek naar de juiste zoekwoorden om hoger in de zoekresultaten te komen en gaan we je website analyseren en verbeteren.

Webanalyse: 

Het grote voordeel van online marketing is dat je de resultaten nauwkeurig kunt meten. Bereik ik wel de juiste doelgroep met mijn website, advertenties of social media kanalen? Hoeveel omzet genereer ik per kanaal of klantsegment? Welke methoden van webanalyse zijn er en hoe richt ik dit in? Google Analytics is een gratis webanalyse tool. Hiervan bespreken we de mogelijkheden en helpen we je bij de inrichting ervan. Maar ook Facebook, LinkedIn en andere social media kennen hun eigen analyse tools. Ook in dit onderdeel helpen we je op weg en kun je tijdens de evaluatie over 2 maanden zien of de SEO-inspanningen resultaat hebben opgeleverd en je een beter inzicht in het bereiken van je doelgroep hebt gekregen. 

Evaluatiesessie

Na de workshop ga je zelf op basis van een opgesteld actieplan gedurende twee maanden het geleerde in de praktijk brengen en volgt er daarna een evaluatie-sessie waarin de resultaten worden besproken en adviezen worden gegeven voor de toekomst. Zo kun je optimaal gebruik maken van de kennis die je op 16 maart opdoet!

Trainer

JOST-lid Gerard te Vaanhold van Faneri verzorgt deze kennissessie. Gerard is coach en consultant online marketing, ooit begonnen bij de allereerste grote zoekmachine (AltaVista) en nu onder andere actief bij NCOI, SmartGroup en Google’s Digitale Werkplaats.

Praktische info

Datum: maandag 16 maart 2020

Tijdstip: 13.00 – 17.00 uur. Ontvangst vanaf 12.45 uur. De workshop begint stipt om 13 uur.

Maximum aantal deelnemers per workshop is 10. Het minimum aantal deelnemers om de workshops door te laten gaan is 6. 

Aan de deelnemers wordt gevraagd een eigen laptop of tablet mee te nemen. Een smartphone mag maar is minder praktisch. 

De workshops zijn exclusief toegankelijk voor leden van JOST. 

Er is geen specifieke voorkennis vereist, de workshops zijn gericht op beginnende tot lichtgevorderde deelnemers. 

Investering

Deelname aan deze kennissessie vraagt een investering van € 50 exclusief BTW. Deelname aan de evaluatiesessie kost eveneens € 50 exclusief BTW. Na aanmelding ontvang je van Gerard de factuur en dien je de factuur voor aanvang van de workshop betaald te hebben.

Datum:

16 maart 2020

Lokatie:

De Heren van Werk, St. Josephstraat 135, 5017 GG Tilburg